Grey Glitter Pointer

Flekkefjord, Norge

Igår kom jag hem från Norge där jag har varit sen i tisdags. Vi åkte dit för att träffa några vi känner, Trond och Mildred. Dom bor i Flekkefjord som är en stad i Norge XD, Flekkefjord var inte så jätte stort tycker jag men det var roligt och väldigt fint. Så här såg veckan ut ungefär:
 
Tisdag: Vi kom fram väldigt sent efter att ha åka färjor och bil, vi åt lite och sen åkte för att "plocka" krabbor. Vi åkte ut i två båtar en motorbåt och en roddbåt. Vi hade två båtar för att krabborna som vi skulle plocka klättrar upp på berget vilket gör att det är mycket lättare och smidigare att komma fram med en roddbåt. Vi lyckades iaf att fånga krabbor tror det blev 40-45 stycken :P
 
En bild när Trond, pappa och Kevin plockar/ fiskar/ tar krabbor.
 
Onsdag: Vi gick upp ganska tidigt och åkte sen till tronds pappa som hadde tilllagat krabborna.
Jag tycker inte krabba är super gott men klorna var smakade helt okej.
 
 
Torsdag: Vi åkte och fiskade, vi lyckade fånga 17 fiskar. Av alla de var 4 sej och resten makrill.
Sen åkte vi och grillade dom. Smakade väl ok men jag gillar typ inte fisk så aa.
 
Fredag: Vi gick lite i Flekkefjords centrum. Vilket var väldigt mysigt och sen tog vi en fika. (fast jag hoppade det, var inte sugen på något) Sen började resan hem igen, Var hemma runt halv tre, tre tror jag.
 
Men jag har haft det super och det var verkligen vackert i Norge.
Jo juste det vi åkte till Norges sydligaste punkt oxå (minns inte vilken dag) Men det var jätte fint där!!.
 
Bilderna är tagna från min mammas blogg, http://kapverde.blogg.se/
 
Love// C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0