Grey Glitter Pointer

C2C:

Förlåt att denna inte kom upp tidigare men har spelat cup.
Spelade tre matcher och vi vann två av dem.
Men lyckades inte ta oss vidare vilket var synd.
Men vi hade iaf väldigt kul.
Så förlåt att denna C2C inte kom upp i tid.

Dagen C2C är ett till recept.
Det kommer ett på knäck.
Hope you like it!
 
 
De du behöver är:

2dl vispgrädde

2dl ljus sirap

2dl socker

1dl skållad hackad mandel

2msk ströbröd

2msk margarin

Så här gör du:

blanda först grädde, sirap och socker i en tjock bottnad kastrull. det ska koka utan lock (i ca 15 min i en vid gryta eller ca 30 min i en gryta med mindre botten). Rör om medans den kokar lite då och då tills smeten klarar kulprovet. (kulprovet: Häll några droppar av smeten i iskalt vatten och rulla till en kula. Om knäcken blir fast eller hård så är smeten klar) Tillsätt sedan mandel, ströbröd och smör.

(Tog receptet från min kompis, Paulina. Hoppas det var okej)

Kolla gärna in på henne blogg, klicka här -->  Paulina!

 

 


Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag gjorde sånna och dom blev jätte goda!! <3

Svar: våra blev oxå goda!! <3 <3
Cornelia

2012-12-15 @ 21:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0