Grey Glitter Pointer

PARIS

Kolla vad som kommer nu!
Äntligen, som ni har längtat och som jag har kämpat med detta inlägg.
Nu, äntligen funkar det och här kommer massa bilder från Paris!!! :D
 

Första dagen i Paris!
Vi började dagen med en god frukost, croissanter och varm choklad.
Vi gick sedan in mot stan för att se om vi kunde hitta någon hop-on-hop-off buss.
Gissa vad vi såg då :D
   
Mm, va' det var gott..
Ser ni vad vi såg?? EIFFELTORNET!!
 
Vi fortsatte gå och sen kom detta....
     
Eiffeltornet och några med oss oxå.
  
  
eiffeltornet, eiffeltornet, många bilder på detta torn.
 
Sen satte vi oss och fikade vid eiffeltornet och letade efter bussens stopp.
   
  
 
Efter att kollat runt och letat hittade vi den tillslut och köpte två dagars biljett.
   
Vi åkte runt och fick se och lära oss en massa. Man fick ett par hörlurar när man köpte biljetterna, de kunde man sedan koppla in i bussen och höra på paris sevädigheter, historia och sånt.
 
Du kunde välja språk, tyvärr fanns inte svenska men det gick bra med engelska.
Testade med spanska och jag blev ganska förvånad över hur mycket jag förstod.
Hahah spanska lektionerna har haft lite nytta.
 
Sen åkte vi runt, tittade, lyssnade ,hoppade av och byte buss, fikade och masa mer.
 
Orkar inte berätta om varje bild men här kommer många från de gånger vi satt på bussen.
    
    
    
   
   
   
 
Det var väldigt vackra, gamla hus. De hade fina detaljer och en lång historia. 
 
Medans vi åkte på bussen kom det en gata med bara märken...
  
Prada, gucci...
  
Chanel, Dior, Cerruti...
 
  
Ralph Lauren, Kenzo, Sephora
 
När vi var där, var det även en kändis där och handlade. (vi handlade inte)
Vi vet inte vem det var men det var livvakter och sånt utanför affären.
Undra vem det var och vad han/hon köpte.
 
Sen fortsatte vi...
     
    
 
När vi var ute och gick kom vi till ett område som bara sålde tyger och bröllopskläder.
Det var butik efter butik som sålde nästintill samma saker! fattar inte hur butikerna kan klara sig.
 
 
En av dagarna åt vi lunch här.
      
Det var super mysigt och maten/ fikan var god!
Vi satt i den stora trappan, i skuggan och vilade våra trötta fötter.
Sen fortsatte vi..
 
   
 
Vi hade mycket att titta på och det var väldigt kul.
   
  
          
 
Trafiken i Paris var helt galen, det är ett under att de inte krockar oftare.
Bilarna tutade hela tiden och hittade på egna parkeringar. Det var så här, finns det ingen parkering till dig, gör en. Vi såg en kille som ställde sig mitt i en "korsning"
Det var helt sjukt. Sen såg vi väldigt många mopeder och TREhjulingar.
 
 
Nu, EIFFELTORNET
Sista dagen i Paris åkte vi upp i eiffeltornet, allra högst upp.
Vi tänkte åka på dagen men som tur var gjorde vi det på kvällen ist.
Vi fick kö ett bra tag för att få åka upp.
   
Vi fick en gullig biljett som gjorde att vi kunde åka upp med hissen.
 
De var de två bilderna jag tog med min riktiga kamera när vi var där uppe.
Resten tog jag med min mobil, de blev bättre då det var mycket mörkare sen.
Vi var inte uppe så länge, det var coolt men ändå ganska läskigt så vi nöjde oss med att vara där uppe några minuter.
 
Några ord som beskriver känslan när man är högst uppe i eiffeltornet.
Mäktigt. Häftigt. Coolt. Vackert. Stort. Utsikt. Fint. och massa mer.
 
När vi kom ner väntade vi ett tag, då det var några minuter kvar tills det var deras nationaldag.
När klockan slog 00:00 började tornet att blinka. Det var super vackert och fint.
Synd att det inte blir lika bra på bild
 
   
Åhh, eiffeltornet är sååååå fint!!
 
Efter två hela och väl fyllda dagar i Paris åkte vi till CALAIS.
Här stannade vi och badade, det var super varmt och skönt.
 
Medans vi andra, jag, mamma och Kevin badade.
La sig pappa och sov, med alla kläder på och tjocktröja, trotts att det var väldigt varmt.
 
 
  
 
 
  
 
Sen sov vi en natt till i Frankrike innan vi åkte hemåt.
På det hotellet som vi sov på lyckade jag göra sönder en säng!!
Hahah tror det är ett tecken på att jag borde börja träna, eller??

Det kan komma upp fler bilder när jag lägger över dom från mobilen.
Men hoppas att inlägget är helt okej och att ni gillar det.
Har antagligen glömt något men det får vara. Jag orkar inte med det mer <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ElisabethT

OJ, jag kan förstå att det var svårt att ladda upp detta inlägg. Det är såå många bilder och text. Roligt att se bilderna, att få läsa om din Parisresa.
Du är duktig på¨att fotografera och det är roligt att se dina bilder.
Jag vet att du har många fler...kke kommer det ett inlägg till??
Kram

Svar: får se om jag orkar lägga upp fler :P kul att du tycker om min bilder och inlägget. <3
None None

2013-08-06 @ 08:53:53
Postat av: El´ena

Jättebra reportage från er Parisresa - kul att se alla fina bilder, jag drar mig till minnes våra resor dit och blir lite nostalgisk. Ser fram emot fler bilder.

Svar: Tack :DDom kommer så fort jag lagt över dem...
None None

2013-08-06 @ 17:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0